Účtování nestátních neziskových organizací dle vyhlášky č. 504/2002 Sb.

Datum a čas: 13. 7. 2020 9.00 hod - 13.30 hod
Místo konání: DTO CZ, s.r.o., Mariánské náměstí 480/5, Ostrava-Mariánské Hory
Lektor: Ing. Beránková Dagmar
Auditor, daňový poradce, soudní znalec-účetnictví
Členská cena: 1 000,- Kč
Nečlenská cena: 1 200,- Kč
Varibilní symbol: 13072020
Specifický symbol: čl. č.
Číslo účtu: 2101149217/2010
Přihlásit se

Určeno:
Pro vedoucí nebo ekonomické pracovníky a účetní nestátních neziskových organizací, a to spolků, nadací a nadačních fondů, ústavů a obecně prospěšných společností, církví a náboženských společností, politických stran a některých specifických účetních jednotek jako profesních komor, honebních společenstev a dalších. Je zaměřen i pro právnické osoby, které mají povinnost účtovat podle vyhlášky č. 504/2002 Sb. Seminář je určen i pracovníkům veřejné správy, kteří rozhodují o přidělení dotací či kontrolují jejich čerpání a využití.

Seminář bude aktualizován dle poslední legislativy

Program:

Potřebné právní předpisy: • nový občanský zákoník a dělení organizací, • veřejné rejstříky a sbírka listin, • nepřijatý zákon o veřejné prospěšnosti. Zákon o účetnictví: • účetní zásady, nutnost jejich dodržování, • vedení jednoduchého účetnictví, • účetní doklady dle § 11 zákona o účetnictví, rozbor na pokladním dokladu, povinnosti při práci s doklady dle § 82 daňového řádu a dodatečně nalezené doklady, • inventarizace a fyzická a dokladová inventura. Účtování dle jednotlivých účtových tříd: • třída 0 – Dlouhodobý majetek, rozdíly proti vyhlášce č. 500/2002 Sb., pro podnikatelské subjekty, majetek pořízený z dotace nebo daru, • třída 1 – Zásoby, povinnost jejich evidence ze zákona, možnosti, • třída 2 – Krátkodobý finanční majetek, průkaznost při kontrole dotací, vnitřní kontrolní systém, účtování stravenek, omezení plateb v hotovosti, • třída 3 – Zúčtovací vztahy, zápůjčky, úroky, účtování dotací a darů, důležitost časového rozlišení, • třída 9 – Jmění a fondy, možnosti tvorby fondů, rozdělení výsledku hospodaření. Sestavení přiznání k dani z příjmů: • veřejná prospěšnost dle zákona o dani z příjmů, • příjmy, výdaje, náklady, výnosy, • rozdíl mezi širokým a úzkým základem daně, • příjmy (jsou předmětem daně, osvobozené, nejsou předmětem daně), • dary osvobozené nebo zahrnuté do základu daně. Co je audit: • audit účetní závěrky, • audit dotace, • co je potřeba si připravit, jaké jsou povinnosti účetní jednotky a auditora, • druhy výroku, dopis auditora.

Úhrada pouze převodem předem.

Při neúčasti storno poplatek 100,- Kč.